فرماندار ویژه میانه: شاه کلید اهداف دولت در توزیع عادلانه درآمدهاست که به نفع آموزش و پرورش است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به اینکه رئیس جمهور در بیانات خود به حوزه آموزش و پرورش بیشترین اشاره را داشته اند گفت: توزیع عادلانه درآمد و پرداخت عادلانه حقوق بین دستگاهها شاه کلید اهداف دولت حاضر است که به نفع جامعه بویژه حوزه آموزش و پرورش است.
مسعود سعادتی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: پیشبرد اهداف این طرح از سوی دولت حاضر به جد در حال پیگیری است اما کسانی با نام معلم در مباحث رتبه بندی و بدون اینکه کوچکترین دغدغه فرهنگیان را داشته باشند و با اهداف سیاسی وارد میدان شده اند که نیازمند آگاهی هر چه بیشتر قشر فرهنگیان بر اهداف این افراد است.
وی بیشترین نگرانی و دغدغه دولت را حوزه آموزش و پرورش عنوان نمود و افزود: دولت سعی دارد در این طرح کیفیت بخشی آموزشی؛ رضایت شغلی معلمان و نگاه به معلم و جایگاه او را در جامعه افزایش دهد.
سعادتی اضافه کرد: طرح رتبه بندی معلمان طرحی است که اگر به نتیجه مطلوب برسد خواهد توانست دغدغه و نگرانی این طیف از جامعه را رفع کرده و به جایگاه معلم ارتقاء بخشد.
فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه معلمی در حقیقت شغل انبیاست معلمین را بنابر نظرسنجی ها معتمدترین در بین مردم عنوان کرد و با تبریک پیشاپیش روز معلم تاکید کرد: باید در این روز و این هفته برنامه ای ترتیب داده شود که از سوی ادارات با متولی گری آموزش و پرورش از معلمان شاغل در مدارس و معلمان پیشکسوت و بازنشسته در منازل تجلیل و قدردانی بعمل آید.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در گذشته به نوعی ترمیم حقوق بوده گفت: با پیگیریهای انجام شده اکنون این طرح اصلاح شده و دو هدف مهم ارتقای صلاحیت حرفه ای معلم با کیفیت زایی در کار معلم و توجه به شان و منزلت معلم از بعد مادی و معنوی را دنبال می کند.
مهدی اسماعیلی با اشاره به بررسی طرح در کمیسیون آموزش اضافه کرد: پس از گذشت چندین ماه شاخص کیفیت زای کمیت پذیر را سرلوحه و اولویت طرح قرار داده و با کاربرد کلمه حداقل در رتبه بندی دست دولت را در افزایش حقوق باز گذاشته همچنین معلم را از کارمند جدا و نظامی مستقل برای آنها ایجاد کرده ایم و امید داریم پس از تثبیت به تقویت طرح بپردازیم تا معلم و معلمی به جایگاه واقعی خود برسد.